بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 13 مهر 1398 در ساعت 10 : 30 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله به اهمیت پوشیدن لباس ورزشی چسبان در ورزش پرداخته میشود:

طی چند سال اخیر برخی از ورزشکاران از لباس های ورزشی چسبان استفاده می کنند.

این ورزشکاران بر این عقیده هستند که لباس های ورزشی چسبان مانند جوراب، شلوارک، لباس یا پیراهن ها هنگام پوشیدن باعث فشار به ماهیچه ها و عضلات می شود و سبب افزایش کارایی در زمان ورزش می شوند و به بهبود کارایی و توانایی بدن کمک میکنند.

 

 

بررسی های جدید پیرامون موضوع پوشیدن لباس های چسبان و تاثیر آن در ورزش صورت گرفته است که آیا عقیده ای که افراد درباره این محصول دارند درست است و لباس ورزشی چسبان کمک به بهتر شدن روند ورزش میشود یا فقط انتظارات افراد است.

لباس-ورزشی

عقیده و نظر افراد درباره تاثیر لباس ورزشی چسبان در بدن از نظر عقلانی درست به نظر می آید. به نظر دکتر ابیجیل استیکفورد پژوهشگر دانشگاه تگزاس: لباس های ورزشی چسبان سبب افزایش جریان خون و در نهایت افزایش حمل اکسیژن می گردد و در نتیجه عملکرد ورزش را بهبود می بخشد.

لباس های ورزشی چسبان موجب افزایش حس عمیقی می شود که بیانگر حس فردی است که در فضا قرار گرفته است و این حس عمقی زیاد در کمترین درجه سبب افزایش کارایی حرکات و کم شدن ماهیچه های فعال می گردد و در نهایت موجب کاهش خستگی در ورزش میشود.

 

لباس-ورزشی

همچنین لباس ورزشی چسبان حس خسته کنندگی و درد هنگام ورزش را کاهش میدهد و این حس از طریق ماساژ و فشار به عضلات و ماهیچه ها است که در کنار آن جریان خون ماهیچه ها نیز افزایش می یابد و حاصل این روند پاک زدایی مواد شیمیایی اضافی از خون در هنگام ورزش است.

دکتر استیکفورد تصمیم به آزمایشاتی درباره تاثیر لباس ورزشی چسبان بر بدن گرفت. این بررسی بر روی 16 مرد ورزشکار دونده صورت گرفت که برخی از آنان همیشه در طول ورزش از لباس های ورزشی چسبان استفاده می کردند و اکثر آنها تا قبل از این لباس ورزشی چسبان نپوشیده بودند.

 

لباس-ورزشی

وی با استفاده از ماسک و آنالیزوری که به دوندگان داده بود متغیر اندازه اکسیژن را مورد بررسی قرار داد. روند این آزمایش بدین صورت بود که دوندگان شروع به دویدن بر تردمیل ها با سرعت کردند و سپس بدون لباس های چسبان به این کار ادامه دادند.

 

لباس-ورزشی

طبق انتظار دکتر استیکفورد این لباس های ورزشی چسبان باید سبب کاهش مصرف اکسیژن و بهبود کارایی دوندگان میشد اما بدین گونه نشد و نتایج آماری نشان میدادند که تفاوت کارایی بین کسانی که لباس ورزشی چسبان پوشیده و نپوشیده بودند، وجود ندارد و دکتر استیکفورد به این نتیجه رسید که لباس ورزشی چسبان موجب کاهش خستگی در ساق پا پس از دویدن نمی گردد.

آزمایشات دیگر در سالیان اخیر در مورد تاثیر لباس ورزشی چسبان نتیجه های یکسانی داشت و دقیقا تاثیر این لباس بر روی بدن افراد مشخص نشده است و تنها موردی که بدست آمده است این است که لباس ورزشی چسبان تاثیر روانی منفی بر روی افراد ندارد بنابراین اگر تمایل به خرید این محصول را دارید فقط هزینه ای که بابت خرید این محصول را داده اید از دست خواهید داد.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :