« بازگشت به لیست اخبار | جمعه 31 فروردین 1397 در ساعت 16 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تیم های ملی فوتبال راه یافته به جام جهانی اقدام به رونمایی از کیت های لباس ورزشی طراحی شده شان کرده اند اما در این بین خبری از ایران به گوش نمی رسد.

در این میان حتی می توان از تیم هایی نام برد که حضورشان در جام جهانی 2018 روسیه قطعی نبوده اما کیت های لباس ورزشی خود را رونمایی کردند. بنابر گزارش های قبلی فدراسیون فوتبال ایران قرار بود که کمپانی آلمانی آدیداس پیراهن های ورزشی تیم ملی فوتبال ایران را تولید کند و حتی خبری مبنی بر عقد قرارداد با این شرکت به گوش رسید. این تصمیم به دنبال این اتخاذ شد که لباس ورزشی های تیم ملی که شرکت ایتالیایی جیووا Givova تولید می کرد از کیفیت پایینی برخوردار بود. اما با گذشت چند ماه از مطرح شدن این ماجرا، در اولین برنامه سال 97 مشخص شد که قرارداد با آدیداس آن طوری که انتظار می رفت هم نیست. آن چه که در قرداد تیم های ملی فوتبال راه یافته به جام جهانی با شرکت های طراحی لباس ورزشی مرسوم است این است که این شرکت ها در ازای پوشیدن لباس هایشان توسط بازیکنان، به فدراسیون فوتبال آن کشور پول میدهند؛ اما آنچه که در مورد قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با آدیداس گفته می شود، این است که آدیداس نه تنها پولی به ایران پرداخت نمی کند، بلکه لباس های از پیش طراحی شده را به قیمت تک فروشی ولی به صورت عمده به ایران می فروشد. وقتی علت را جویا می شویم، متوجه می شویم که آدیداس این مسئله را مطرح کرده که نمی تواند پیراهن های تیم ملی را به هواداران در ایران بفروشد چرا که ایرانی ها طرح را دزدیده و کپی میکنند و به مردم خود می فروشند! به همین خاطر آدیداس نمی تواند بازار ایران را برای فروش پیراهن های تیم ملی بدست آورد.

تیم های که آدیداس لباس ورزشی آنها را در جام جهانی تولید میکند به شرح زیر است:

باید منتظر بود و دید مسئولان فدراسیون فوتبال جه تصمیم برای لباس های تیم ملی در شرایطی که زمانی تا شروع جام جهانی نمانده خواهند گرفت.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :